Waarom hebben we gekozen voor een nieuwe naam?

Bij de nieuwe start in een volledig nieuwe school hoort een nieuwe naam. Ouders hebben in een eerder stadium van de ontwikkeling van de nieuwe school aangegeven dat zij ook graag een nieuwe naam zouden willen zien. Wij vinden het een mooie gedachte dat de naam van de school past bij ons en onze kinderen, ook al is dit niet gelijk zichtbaar in de naam. Vanuit die gedachte zijn wij met de naamgeving van de school aan de slag gegaan.

Waarom de Aventurijn?

Herinner je je nog hoe jij als kind vol verwondering naar de natuur om je heen keek? Met een beetje geluk ben je die open blik nog niet verleerd. Kinderen weten van nature wat echt van waarde in de wereld is en kunnen zich uren vermaken met het bestuderen van deze wonderen. De meeste leggen dan ook gepassioneerd een verzameling aan. En wat treffen we dan vaak aan als wij hun schatkistje mogen bekijken? Schatten uit de natuur! Een veertje, een schelpje, maar vooral opvallend vaak steentjes.

De Aventurijn is een edelsteen, is vaak groen van kleur (zoals in ons nieuwe logo!) en is in de natuur over de hele wereld te vinden. De perfecte schat voor de onderzoekende kindergeest.

Wat betekent de Aventurijn?

De naam van onze nieuwe school heeft een betekenis en dat is wat wij als team heel passend vinden bij onze school.

De Aventurijn:

• heeft een kalmerende en beschermende werking
  • geeft rust en een goed gevoel
  • helpt geluk en voorspoed aantrekken
  • helpt ontspannen
  • maakt je geduldiger, toleranter, positiever, empathischer en creatiever
  • vermindert negatieve gevoelens als boosheid en irritatie
  • helpt je om je te focussen op een doel en om hiernaar toe te werken
  • maakt je meer besluitvaardig en helpt door te zetten
  • helpt te vinden wat voor jou het beste is, van welke dingen je blij en gelukkig wordt

Wij hopen dat jullie de naam net zo mooi en passend vinden als wij.

Team de Aventurijn.